Zakaj proizvajalec v Sloveniji ne more postati dobavitelj?

"Product rebranding" je uveljavljeni termin, ki se ga poslužujejo proizvajalci z namenom segmentacije trga. V globalni tržni ekonomiji se vedno pojavi konkurenca. Takrat se proizvajalci poslužujejo preimenovanja znamke (product rebranding). Z menjavo logotipa, celostne podobe, prodajne strategije, proizvajalci pokrijejo določen segment kupcev. Proizvod ostaja z enakimi specifikacijami, vendar z različnimi oblikovni lastnostmi logotipa, pakiranja, znamke, poimenovanja. Prodajni kanali so večinoma popolnoma ločeni od "originalnega proizvoda". Pa pojdimo kar v Hofer iskat prvi "product rebranding". Recimo znamko INOC izdeluje podjetje Rossignol. To sem seveda izvedel "off the record" v moji ambulanti. Ključni moment je, da je preimenovanje tako popolno in prikrito, da končni uporabnik tega nikoli ne izve. Seveda večina ljudi misli, da so oblačila Rossignol boljše kakovosti. Resnica ne bi mogla biti bolj drugačna. Produkta sta enaka, iz enake proizvodnje linije, z enakimi lastnostmi....

Kaj pa v medicini? Ali v medicini obstaja "product rebranding"? Seveda obstaja. Čimbolj imamo državnoplansko zdravstvo in zdravniki nimajo direktnih finančnih vzvodov upravljanja, tem bolj se dobavitelji tepejo, kdo bo prevzel "novo" prodajo enakega produkta. In v naši tržno - monopolno - regulirani (namerni oksimoron) državi je lahko vsak dobavitelj.  Na tej točki si lahko razlagamo, zakaj določeni dobavitelji ukinejo podjetje, ustanovijo novo podjetje, nato pa z "novo" znamko ponovno "zmagajo" na prirejenih razpisih s pomočjo insajderjev in vseh zainteresiranih znotraj Sistema. Na tej točki je treba iskat razloge, zakaj vsi govorijo o dobaviteljih, skoraj nobeden, razen Medikonta, pa ne govori o proizvajalcih. Vsaj v Sloveniji.

Potrebujete dokaz za rebranding? Pokazal Vam bom, kje dobavitelj vidi, ali gre za enak produkt pod drugo blagovno znamko. Torej:

Medikont skupinsko zbira naročila za produkte podjetja Triagen. Xenografti pod znamko Plastbone in Cover, ki jih že vrsto let naročamo in so vrhunske kvalitete. Dejansko pa so to enaki produkti svetovno znane korporacije Bioteck. Dokaz za to so certifikatni listi, ki jih mora imeti vsako podjetje. Znak CE si podeli vsako podjetje samo. Da pa si lahko podeli znak CE in ga nalepi na produkt, mora zadostit določeni, v medicini pa zelo strogim, pogojem. Posebne agencije, ki izdajo certifikatne listine (kot npr. TUV Rheinland) pregledajo produktno linijo, aparture, pogoje za izdelavo xenograftov.... Nato na listino uvrstijo vse produkte, ki izhajajo iz tega "tekočega traka". Tako listino mora podjetje vsake nekaj let obnoviti. Če pa želi spremeniti lastnost produkta ali na novo izdelati popolnoma drugačen xenograft, zna biti to zelo drago. Vsako certificiranje lahko nanese več 100.000 eur. Tako so produkti xenograftov Biotecka in Triagena uvrščeni na enem certifikatnem listu. V dokaz Vam prilagam izsek iz certifikatnega lista, kjer so navedeni produkti Biotecka in Triagena.

 Na sliki je viden certifikatni list podjetja Bioteck. V tabeli pa je viden tudi proizvod Plastbone "navideznega podjetja Triagen".

Torej, kaj torej ostane zdravniku? Naj verjame dobavitelju, da ima za njegovo delo poseben, še boljši produkt. Naj verjame PubMedu, kjer mrgoli kupljenih kliničnih raziskav z namenom samopromocije in promoviranja določenega izdelka. Naj verjame zdravniškim "opinion leaderjem", ki so v Sloveniji večinoma nerazkriti in uživajo prikrita sponzorstva dobaviteljev in vseh zainteresiranih v Sistemu.

Dejansko mora verjeti svojemu znanju in slediti informacijam. Ter se odločati po lastni presoji. Žal temu ni tako, ker v Sloveniji večina zdravnikov ne odloča o ničemer. Kaj šele o dobavi pri proizvajalcu, kaj šele o nakupu "rebrand produkta"...

Krištof Zevnik

ps- Medtem, ko to bereš, so skozi dobaviteljske kanale ravno izpuhteli milijoni, ki bi jih lahko vsak zdravnik porabil...hm....recimo za dvig svoje povprečne ure iz 15 eur bruto na...

Razkritje: članek je objavljen kot pojasnilo vsem vprašanjem, ki jih zastavljajo zdravniki in zobozdravniki na Medikontu. Namen članka je ozavestiti vsakega posameznega zdravnika. Članek je namenoma objavljen pred skupinskim naročilom xenograftov Bioteck - Triagen v avgustu 2017. Cene xenograftov so take kot jih je navedel proizvajalec. Brez kakršenkoli marže Medikonta.